1-01.
Overall Procedure
全体の流れ
不小心忘記了帳號和密碼





Procedure

Create Account
“Create Account” is for opening your account in the system and is where you can provide and obtain information necessary for participating in the conference. The AFC Secretariat will contact you through the mail address you provide in “User Account.”
https://www.conftool.pro/afc2021/



Deadline for abstract submissions
・For those applying for AFC Scholarships and Best Paper Awards: August 31, 2020
・In the acceptance notice, application procedures for the scholarships will be included.
・Release of selection results of scholarships: around January 20, 2021
・For those not applying for AFC Scholarships and Best Paper Awards: February 28, 2021
https://www.conftool.pro/AsiaFutureConference2021/index.php?page=submissions



Participation Registration
http://www.aisf.or.jp/AFC/2021/registration/
・Early registration (20 % discount) … February 1 to April 10, 2021
・Regular registration (general participants) … April 11 to June 20, 2021
NOTE: Registration status (discounted, shared, etc.), Payment Methods, Study tour (August 30), etc. are available here.



Payment
PayPal (credit card settlement) or bank transfers are accepted.
The AFC Secretariat will send a receipt by e-mail after confirmation of payment.

≪Recipient of scholarship or Best Paper Award≫
The AFC Secretariat will contact you with details.
The registration fee must be paid via the methods above as the scholarship or award prize will be given on site in cash.



Deadline for full papers and short papers

・Papers eligible for the Best Paper Award … March 31, 2021
・Release of selection results of Best Papers:June 10, 2021

・Papers not eligible for Best Paper Awards … May 31, 2021

Languages of Presentations/Papers: Japanese, Chinese or English



Fill in Travel Form
Include information about emergency contact person, flight number, and excursion choice.
NOTE: INFOPACK – Please be sure to read the details for the conference that will be released in July 2018.



アカウントを作成する
アカウントを作成し、情報を登録することで会議参加に必要な情報が得られ、
論文投稿などができます。
(事務局からのメールは、この時登録されたメールアドレスに届きます。)

アカウント作成はこちらから https://www.conftool.pro/AsiaFutureConference2021/

発表要旨の提出
<投稿開始> 2020年5月1日
<投稿締切> 奨学金・優秀論文賞の対象の場合:2020年8月31日
― 発表要旨の審査結果発表2020年10月31日
― 奨学金受給者の発表2021年1月20日頃

   奨学金・優秀論文賞の対象外の場合:2021年2月28日
https://www.conftool.pro/AsiaFutureConference2021/index.php?page=submissions

参加登録
http://www.aisf.or.jp/AFC/2021/registration/
<早期登録(2割引価格)> :2021年2月1日~4月10日
<通常登録(割引なしの正規料金)> :2021年4月11日~6月20日

※参加ステータス(割引対象、相部屋希望など)や支払方法、
見学会・スタディツアー(8月30日実施)の希望などを登録すると
振込金額と支払方法が表示されます

参加費支払い方法
クレジットカードまたは銀行振込みとなります。

≪奨学金受給・優秀論文賞受賞者の方≫
奨学金、賞金については現地でお渡しします。登録費は通常通りお支払いください。
詳細はAFC事務局より該当される方へお知らせいたします。

発表原稿(論文・小論文の提出)
・優秀論文賞の選考論文の締切 : 2021年3月31日 (結果発表 : 2021年6月10日)
・優秀論文賞の対象外の論文締切: 2021年5月31日

原稿の言語は英語、日本語、中国語のいずれかとなります。

トラベルフォーム記入
会期が近づきましたら、専用のトラベルフォームに、
緊急連絡先、往復のフライトNo.、到着・出発予定時刻などを入力いただきます。
※会議の詳細は、会期が近づきましてから発表されるインフォパック(INFOPACK)で必ずご確認下さい。





整體流程

申請註冊
申請註冊,在輸入資料後即可取得參加會議所需要的相關資訊,
以及投稿論文等等。
(於申請註冊後,在登記的時所輸入的電子信箱會收到事務局寄發的電子郵件)

由此處進行註冊申請https://www.conftool.pro/AsiaFutureConference2021/



提出發表要旨
<投稿開始> 2020年5月1日
<投稿截止> 參加獎學金.優秀論文獎甄選:2020年8月31日
― 公布發表要旨審查結果2020年10月31日
― 發表獎學金獲選名單2021年1月20日左右

不參加獎學金.優秀論文獎甄選的截止日期:2021年2月28日
https://www.conftool.pro/AsiaFutureConference2021/index.php?page=submissions



登記參加
http://www.aisf.or.jp/AFC/2021/registration/
<早鳥優惠登記(8折優惠)> :2021年2月1日~4月10日
<一般登記(無特別優專的一般費用)> :2021年4月11日~6月20日

※參加內容(是否為優惠對象、是否希望同房等)和付費方式、
是否希望加入參訪.知性之旅行程(於8月30日實施)等,在登記之後
會顯示匯款金額以及付費方式。



參加費用支付方式
接受信用卡或是銀行匯款。
≪獲選獎學金・優秀論文獎者≫
獎學金、獎金於現場發放。登記費用請比照一般費用支付方式。
詳細內容會由AFC事務局直接聯絡獲選者。



發表原稿(論文・小論文・海報/展示資料)的提出
・優秀論文獎甄選論文截止日期:2021年3月31日 (結果公佈 : 2021年6月10日)
・非優秀論文獎甄選論文截止日期: 2021年5月31日

原稿使用語言限為英文或是日文。



填寫旅程表
在學會將近時、請於專用的旅程表中、
填入緊急聯絡方式、往返航班的班機號碼、預定抵達.歸國的時間。
※詳細內容,請參考將於會前提供的訊息資料(Infopack)。

1-02.
I forgot my User ID and/or Password.
ユーザーIDとパスワードを忘れてしまった。
不小心忘記了帳號和密碼

2.I forgot my User ID and/or Password

You can get your ID and password information from the registration page. See below for a more detailed explanation.

2.1 Go to the “Registration” page.
https://www.conftool.pro/afc2021/index.php?page=login

2.2 Click “Forgotten your password?” and follow the guidance.

2.ユーザーIDとパスワードを忘れてしまった

You can get your ID and password information from the registration page. See below for a more detailed explanation.

2.1 AFCホームページの「Registration」ページを開く。
https://www.conftool.pro/afc2021/index.php?page=login

2.2 「パスワードをお忘れですか?」をクリックし、ガイダンスに従って操作してください。

2.不小心忘記了帳號和密碼

可以從AFC網站中的「Registration」頁面來加以確認。確認的方式,請參照下列方式。

2.1 選擇“Registration”標識。
https://www.conftool.pro/afc2021/index.php?page=login

2.2 點選“Forgotten your password?”、按照屏幕上的說明進行操作。

1-03.
What is the User Registration Number?
ユーザー登録番号とは何か?
用戶註冊號碼為何?

The User Registration Number is the four-digit number that you get when you register in the AFC online system. This number will be used frequently when you contact us or in other conference-related occasions.
What is the User Registration Number?

ユーザー登録番号とは、ユーザー登録時に付与される4桁の番号のことです。この番号はお問合せや会議受付けの時などよく使います。
What is the User Registration Number?

用戶註冊號碼是在用戶註冊時,所賦與的四位數號碼。此碼號在像是提問以及在會議報到之時常會使用。
What is the User Registration Number?

1-04.
Submission
発表要旨・論文投稿のしかた
發表要旨.論文的投稿方式

1-4.1 Click “Your Submissions”
Your Submission

1-4.2 Click on applicable submission type
Submission Type

1-4.3 Fill in/select the necessary information(* items are mandatory).
Click “Proceed” when you have filled in the necessary information.
Proceed

1-4.4 To make changes select “Return to Step 1”. To submit your application select “Complete Submission.”

1-4.5 Following your submission you will receive an e-mail from the AFC office.
E-mail

How to Upload Full/Short Papers, Posters and Creative Projects
Papers should be saved in PDF format before uploading.

**The above screen is displayed after your submission. You will receive an e-mail from the AFC office shortly after your file has been successfully submitted.

How to Upload Full/Short Paper and Creative Project

Full/Short Papers should be saved in PDF format before uploading.

1. Click “Final Upload”
E-mail

2. Click “Choose a file” and locate the file to upload, then click “Upload File(s) and Save Data.”
E-mail

3. The below screen is displayed after your submission.
E-mail

E-mail

1-4.1“あなたの投稿”をクリックします。
Your Submission

1-4.2投稿形式に該当する項目をクリックして下さい。
Submission Type

1-4.3該当箇所に記入またはクリックして下さい。
(*項目は必須です) 入力終了後に「次へ」をクリックして下さい。
Proceed

1-4.4内容修正の場合は「ステップ1に戻る」を、そのまま投稿の場合は「投稿を完了する」をクリックして下さい。

1-4.5投稿完了後は上記のように表示されます。その後AFC事務局より以下の投稿完了メールが届きます。
E-mail

小論文、論文、ポスター/展示発表の投稿方法
論文はPDFファイルで保存の上、投稿をお願いします。

**The above screen is displayed after your submission. You will receive an e-mail from the AFC office shortly after your file has been successfully submitted.

小論文、論文、ポスター/展示発表の投稿方法

論文はPDFファイルで保存の上、投稿をお願いします。

1. “最終アップロード”をクリック
E-mail

2. “ファイルを選択”をクリックして投稿するファイルを選択して「開く」をクリックした後、“「Upload File(s)」をクリックしてデータを保存して下さい。”をクリック。
E-mail

3.
E-mail

E-mail

投稿完了後は上記のように表示されます。その後AFC事務局よりメールが届きます。

論文請先以PDF的形式儲存之後,再進行投搞。發表要旨及論文投稿的方式,請參照此處。

1-4.1 點選「你的投稿」。
Your Submission

1-4.2 請點選符合投稿內容形式的項目。
Submission Type

1-4.3 請填寫或點選相關部分。 (*為必需項目)
輸入完後,請點「往下一步」。
Proceed

1-4.4 有想修改的部分時,請點選「回到上一步」,如果想直接投稿的話,請點選「完成投稿」。

1-4.5 完成投稿後,會收到由AFC事務局所寄出通知投稿完成的郵件。
E-mail

小論文、論文、海報/展示發表的投稿方式
論文請先以PDF形式儲存後,再進行投稿。

論文請先以PDF形式儲存後,再進行投稿。

論文はPDFファイルで保存の上、投稿をお願いします。

1. 請點選「最後上傳」。
E-mail

2. 請點選「選擇檔案」。請在選擇投稿檔案後,點選「打開」。之後再點選「Upload File(s)」儲存資料。
E-mail

E-mail

E-mail

投稿完成之後,會如上般顯示。其後,會收到如下由AFC事務局所寄出的投稿完成通知郵件。

1-05.
I would like to change or make revisions to a paper which I already submitted.
既に投稿したが、変更・追記したい。
已經投稿了,可是有想修改和追加的部分

You can change and make revisions to your submissions through your account anytime during the application period. You can do this by first withdrawing your contribution, and then uploading the revised version.


1-5.1 Click “Withdraw Contribution”


1-5.2 Then “Yes, withdraw contribution”

期間中はAFCオンラインシステムの「あなたの投稿」ページで何度でも変更・追記が可能です。
1-5.1 「投稿を取り下げる」をクリックして下さい。

1-5.2 「はい、投稿を取り下げる」をクリックして下さい。

You can change and make revisions to your submissions through your account anytime during the application period. You can do this by first withdrawing your contribution, and then uploading the revised version.


1-5.1 Click “Withdraw Contribution”


1-5.2 Then “Yes, withdraw contribution”

1-06
How to register co-author(s)
共著者情報の入力のしかた
共同作者資料的輸入方式

1-6.1 Input your co-author’s information


1-6.2 Then click “Save Data” when you finish inputting this page.
1-6.1 共著者情報を入力して下さい。


データ入力が終わったら「Save Data」をクリックして下さい。
1-6.1 請於此處輸入共同作者資料


輸入資料後,請按「Save Data」。

1-07.
Why do I have to register twice: “Create account” and “Participation Registration”?
「新規登録」と「参加登録」と2回するのはなぜ?
為什麼「申請註冊」後又要再有「登記參加」的兩次手續呢?

“Create account” is for creating your own AFC online account in the system, and after doing this you will receive necessary information about the AFC. It also enables you to receive e-mails and other information from the AFC office.
“Participation Registration” is to inform the AFC Secretariat that you will participate in the AFC and/or that you would like to reserve your accommodation.
If you registered using “Create account” and/or “Participant Registration” but for some reason are unable to participate in the conference, please close your account (See Step 5 for how to withdraw) or contact the AFC office. We will cancel your registration.

You will receive the following e-mail.

「新規登録」とは、AFCで必要な情報を得ることのできるシステムに、自分のページ(アカウント)を作成するため必要な登録です。この登録をすることで、事務局からのご案内メールなどの情報が届きます。
「参加登録」は、AFCに参加するか、また宿泊予約などの手続きのために必要となる登録のことです。「参加登録をして論文投稿もしたけれど、参加しない」場合は、辞退手続き(投稿論文の取り下げ(withdraw))をご自身でするか、事務局へご連絡下さい。

「投稿の取り下げ」(withdraw)は下記の手順で行って下さい。

投稿の取り下げが完了すると、AFC事務局より完了メールが届きます。

「申請註冊」是在可獲得必要資訊的AFC系統中,制作自已的頁面(帳號)時所需要的註冊。
在註冊之後,會收到事務局所寄的相關手續說明郵件等訊息。
「登記參加」為是否參加AFC,以及在預約住宿等手續時所需要的登記。若是「已登記參加,亦投稿了論文,最後卻無法參加」的話,請由自已來進行謝絕手續(撤回投稿論文(withdraw)),或是與事務局聯絡。

請依照下列方式來進行「撤回投稿論文(withdraw)」手續

投稿撤回的手續完成之後,會收到由AFC事務局所寄出的通知郵件。

1-08.
Are there any scholarships or discounts?
参加費補助や割引はどのようなものがあるか?
是否有參加費補助或是折扣?

Financial aid in the form of “AFC Scholarships” and “AFC Special Subsidy” are available.
Please see “Scholarships and Awards” at (http://www.aisf.or.jp/AFC/2021/awards/) for more information.
Participants who qualify as “Economy Participants” (students/adjunct and non-full-time employees) can receive a 25% discount on the registration fee.
“Early Bird Registration” (20 % discount on registration fees) is available for those who register before April 10, 2021.
Please see “General Information” at (http://www.aisf.or.jp/AFC/2021/information/) for more information.

<奨学金・補助金>
AFC奨学金とAFC特別補助金があります。
詳細は「Scholarships and Awards(奨学金と優秀賞)」http://www.aisf.or.jp/AFC/2021/awards/をご覧下さい。
<割引>
学生と非常勤職の方向けに登録費が25%割引の「エコノミー参加者」があります。
また、2021年4月10日以前の申し込みによる「早期割引(参加費2割引)」があります。詳細はhttp://www.aisf.or.jp/AFC/2021/information/をご覧下さい。

<獎學金.補助金>
有AFC獎學金與AFC特別補助金。
詳細內容請參考「Scholarships and Awards(獎學金與優秀獎)」http://www.aisf.or.jp/AFC/2021/awards/

<折扣>
對學生以及約聘人員有7.5折的「實惠參加方案」
此外,2021年4月10日以前申請即可享有「早鳥優惠折扣」。詳細內容請參考http://www.aisf.or.jp/AFC/2021/information/

1-09.
I need an invitation letter or a letter of request for visa and/or internal procedures in my organization.
学内手続きやビザ取得のため、招待状や出張依頼状が欲しい。
為了學校方面的手續以及取得簽證,希望可以有邀請函或出差委託書。

If you need an official letter of acceptance of your abstract for full paper, short paper, or posters, please contact the AFC office (mailto:[email protected]). We can provide with a document that contains the title of your paper, your affiliation and names of co-authors, as well as the signature and seal of the host. You can use this as an official letter but not for visa application.

A general invitation letter (not valid for visa application) is issued to all authors and co-authors as well as observers who have completed “Registration as Participant” and
paid in full. Login and download the letter from “Invitation and Confirmation (PDF)” from your page in the AFC online system.
If you require a visa to enter Taiwan, our co-host, Chinese Culture University (CCU) in Taipei, can provide the supporting documents for your visa application. More information about this will be made available in May 2021.

一般的な招待状は参加登録と支払いを済ませた方全員に自動発行されます。AFCオンラインシステムのマイページにログインし、「Invitation and Confirmation (PDF)」をダウンロードしてください。

論文タイトル、投稿者および共著者の名前と所属が記載され、主催者の署名捺印のある招待状や出張依頼状が必要な方はAFC事務局([email protected])にご連絡ください。ただし、これらの招待状・出張依頼書はビサの申請には利用できません。

台湾入国のビサ申請のための招待状が必要な場合は、開催3か月前から共催の中国文化大学(Chinese Culture University)が申請に必要な資料を発行します。詳細は2021年5月末にAFCウェブページでお知らせします。

對完成登記參加和付清款項者,會自動發行一般邀請函。
請登入AFC線上系統的我的頁面,並進行下載「Invitation and Confirmation (PDF)」。

若需要有記載論文題目、投稿人以及共著作者姓名和所屬機構,並有主辨單位簽章的邀請函或是出差委託書時,請與AFC事務局([email protected])聯絡。然而必需加以說明的是,這一類的邀請函及出差委託書並無法使用於申請簽證上。

為了申請臺灣的入國簽證而需要邀請函時,在會議舉行的3個月之前,共同舉辨的中國文化大學(Chinese Culture University)會發行申請時需要的相關資料。詳細內容會在2021年5月底於AFC網頁上再行告知。

1-10.
I have not received any e-mails although I registered or submitted a paper.
投稿したのに、受領メールが届かない。
投稿了卻沒有收到通知郵件

Please check the spam or junk mail folder in your email account. In most cases, the email gets sent there.
多くの場合、受領通知メールは「迷惑メールフォルダ」に入ってしまうようです。まずは「迷惑メールフォルダ」をご確認下さい。
在大多數的情況下,通知郵件可能是被歸納為垃圾郵件。
因此,請先確認垃圾郵件信箱。

1-11.
I would like to present in the same session as another presenter or specific group.
特定の人と同じセッションで発表がしたい。
希望可與特定對象於同一研究發表場次進行發表

Please take the following steps when you open an account on the AFC online system. (See the guide for a more detailed explanation.)

・Please have all the members of your specific group choose the same topic(s) from “Overview >Your Submissions>Edit Contribution Details” when you open an account.
・Please leave a comment that you would like to make a session with your specific group and include the names of the other presenters in “Remark / Message to the Program Committee and Chairs.”

We will try as much as possible to comply with your wishes. However, please understand that we might decide to put you in a different session, or that another presenter might join your session.

若希望在同一研究發表場次進行發表,請在註冊時於AFC線上系統中進行下列操作。

.在「概要>你的投稿>編集投稿內容」的論題項目選擇時,發表成員全體皆選擇相同論題選項。
.在「評論/給企劃委員或是委員長的訊息」(英文版為「Remark / Message to the Program Committee and Chairs」)中,分別留下「希望與〇〇先生/女士於同一研究發表場次」的訊息。
我們會盡可能的依照您的要求做安排,然而最終若因事務局的判斷而分屬於不同研究發表場次,或是有其它人員加入同一場次時,尚請諒解。

2-01.
How should I pay?
参加費の振り込みはどのようにすればいいのか?
要如何支付參加費用

You may pay using Paypal (credit card transaction) or bank transfer. Information regarding both payment methods will be given when you register.
振込み方法はPayPal(クレジットカード決済)と銀行振込の2つです。それぞれの振り込み方法や振込先は、システムで「参加登録」をする時に表示されます。
付費方式有PayPal(信用卡付款)與銀行匯款的兩種。關於其付款方法與帳戶等,在系統中進行「登記參加」之時會再顯示詳細內容。

2-02.
The AFC system does not show my payment although I have paid already.
参加費を振り込んだのに、システムに反映されていない。
已匯出參加費用款項,但系統上卻還沒有顯示。

It takes some days for the bank to recognize your payment if you paid by bank transfer.
銀行振込の場合にはシステムへの反映に時間がかかります。予めご了承下さい。
利用銀行匯款之時,反映於系統上需要些許時間。尚請諒解。

2-03.
I need the receipt of my payment.
参加費の領収書が欲しい。
希望可以開參加費用的收據

You can print out your receipt through the AFC online system. Please contact the AFC office if you need a more formal version.
AFCオンラインシステムから領収書は印刷できます。捺印のある領収書が必要な場合は事務局までご連絡下さい。
可由AFC線上系統列印收據。若需要有加蓋印章的收據,請再與事務局聯絡。

3-01.
I want to find out the schedule and venues of panel sessions.
分科会セッションのスケジュール、部屋割りと場所を知りたい。
想要知道研究發表會場次的時間表、教室/會議室 分配與位置

The listing of venues and maps for panel sessions will be included in the Proceedings.
セッションの部屋割りと地図は会場で配布する予稿集(Proceedings)に掲載します。
研究發表場次的教室/會議室分配與地圖,會刊載於在會場所發的預印本(Proceedings )當中。

3-02.
Are meals provided?
食事はどうすればいいのか知りたい。
請告知三餐將如何打算

The registration fee includes meals below, coffee breaks, and the opening and closing party.

Breakfast Lunch Dinner
August 27(Fri) Arrival / Registration
August 28(Sat) Roundtables
Opening Ceremony / Welcome Party

Welcome Party
August 29(Sun) Parallel Sessions / Closing Party
Closing Party
August 30(Mon) Study Tour
August 31(Tue) Departure
登録費には、食事代、休憩時間の茶菓子代と懇親会費が含まれています。

朝食 昼食 夕食
8月27日(金) 到着日/登録受付
8月28日(土) 円卓会議/開会式/ウェルカムパーティー
ウェルカムパーティー
8月29日(日) 分科会/クロージングパーティー
クロージングパーティー
8月30日(月) スタディツアー
8月31日(火) 出発日
登記費用內,包含了餐費、休息時間的茶點及懇親會的費用。

早餐 午餐 晚餐
8月27日 (五) 抵達/報到
8月28日 (六) 圓桌會議/開幕典禮/歡迎晚宴
歡迎晚宴
8月29日 (日) 研究發表會/閉幕晚宴
閉幕晚宴
8月30日 (一) 知性之旅
8月31日 (二) 歸國

3-03.
Can I get my award (Best Paper, Best Presentation, etc) even if I do not attend the awards ceremony?
優秀論文賞、優秀発表賞などの表彰式に出られないが、賞金と賞品をもらうことはできるか?
如果無法出席優秀論文獎、優秀發表獎等的頒獎典禮,是否仍然可領取獎金和獎品?

If you do not attend the awards ceremony you will be disqualified from receiving the Best Paper Award. This does not apply for other awards.
表彰式にご欠席の場合は、受賞資格失効とみなします。予めご了承下さい。
若無法出席典禮,則視為失去領獎資格。尚請諒解。

3-04.
Can I get a copy of the photos taken during the conference and/or parties?
会議中やパーティーの写真が欲しい。
想要會議中及宴會時的照片

Yes. We will post the photos on the AFC website after the conference, and you may download the photos from there.
会議終了後にAFCのウェブサイトで公開いたします。そちらよりダウンロードしていただけます。
在會議結束之後,將公開於AFC的網站上。可由網站上進行下載。

4-01.
How can I get from the airport to the hotel/conference venue?
空港からホテルまで交通手段が知りたい。
想要知道要如何去AFC所指定的飯店及學會的會場

For access information, please refer to the links below for the relevant venues.

—————————————————————————–

【 Recommended hotels 】

Chientan Youth Activity Center
http://chientan.cyh.org.tw/?page_id=7097&lang=en
Address:No.16, Sec. 4, Zhongshan N. Rd., Zhongshan Dist., Taipei City 104
Access:
(From Taipei Songshan Airport)
Please take MRT Tamsui line to Chientan st. and walk from exit two for approximately 10 minutes.

(From Taiwan Taoyuan International Airport)
Please take Taoyuan Airport MRT to Taipei Main st. Then change to MRT Tamsui line and get off at Chientan st.. Walk from exit two for approximately 10 minutes.

————————————————————————–

■ Mellow Fields Hotel
http://mellowfields.com.tw/en/traffic.php
Address:11156 台北市士林區中山北路七段127號
(No.127, Sec. 7, Zhongshan N. Rd., Shilin Dist., Taipei City 111, Taiwan)
Access:
(From Taipei Songshan Airport)
Please take the MRT Wenhu line to Zhonfshan Junior High School St., then change to the public bus 685 and get off at Tianmu stop. It will take about 1 hour.
( From Taiwan Taoyuan International Airport)
Please take the CitiAir Bus to MRT Yuanshan stop, then change to the MRT Tamsui line and get off at Jiantan St., then chage to the civil bus 616 and get off at Tiamu stop. It will take about 2 hours.

■ The Grand Hotel
https://www.grand-hotel.org/JP/official/about-traffic.aspx?gh=TP
Address:10461 台北市中山區中山北路四段1號
(No. 1, Section 4, Zhongshan North Road, Zhongshan District Taipei City, 10461)

(From Taipei Songshan Airport)
Please take the MRT Wenhu line tp Daan St., then change to the MRT Tamsui line and get off at Yuanshan St.. There is shuttle bus service from Yuanshan St. to the hotel. Please refer the website of the hotel.

( From Taiwan Taoyuan International Airport)
Please take the CitiAir Bus 1691 to The Grand Hotel stop.It will take about 1 hour and 30 minutes. The ticket (90 Taiwan$) should be bought at the bus reception counter.
Boarding spot:Terminal1 — B1F Bus terminal
Terminal2 — The outer corridor on the northeast side of the arrival hall(1F)

—————————————————————————–

【 Venue 】
■ Chinese Culture University
https://www.pccu.edu.tw/intro_traffic.html
Address:11114 台北市陽明山華岡路55號
(No.55, Hwa-Kang Rd., Yang-Ming-Shan, Taipei, Taiwan 11114, R. O. C.)
Access:10 minutes walk from “Chinese Culture U.” stop of bus Red 5,303,260.
—————————————————————————–
During the AFC, participants can use the shuttle bus service between the hotels listed above and the conference venue.
More detailed instructions will be released in the Infopack that will be sent out closer to the date of the conference.

AFC推薦ホテル、および学会の会議場の住所は以下をご覧ください。

—————————————————————————–

【推薦ホテル】

劍潭海外青年活動中心(Chientan Youth Activity Center)
http://chientan.cyh.org.tw/?page_id=7097&lang=en
住所: 111 台湾 台北 中山北路四段16號
(No.16, Sec. 4, Zhongshan N. Rd., Zhongshan Dist., Taipei City 104)

交通アクセス:
(松山空港からのアクセス)
MRT松山空港駅からMRT淡水( Tamsui)線に乗り、MRT劍潭駅 ( Chientan St.) で下車。2番出口から徒歩10分。

(桃園空港からのアクセス)
MRT桃園空港線に乗り、MRT台北駅で下車。MRT淡水( Tamsui )線に乗り替え、MRT劍潭駅 ( Chientan St.) で下車。2番出口から徒歩10分。

————————————————————————–

【推薦ホテル】
沃田飯店(Mellow Fields Hotel )
http://mellowfields.com.tw/en/traffic.php
住所:11156 台北市士林區中山北路七段127號
(No.127, Sec. 7, Zhongshan N. Rd., Shilin Dist., Taipei City 111, Taiwan)

交通アクセス:
(松山空港からのアクセス)
MRT松山空港駅からMRT文湖(Wenhu)線に乗り、中山國中(Zhougshan Junior High School)駅まで行き、それからバス685番で天母新村(Tianmu)停留所で下車。概ね1時間。

(桃園空港からのアクセス)
「大有空港バス(大有巴士)」に乗車し、MRT員山(Yuanshan) 停留所で下車後、MRTで淡水信義(Tamsui)線の石牌(Jiantan)駅まで行き、バス616番に乗り換えて(Tianmu)停留所で下車。概ね2時間。
<大有空港バス(大有巴士)>
 営業時間:午前6時から午前0時まで。
 乗車場所:第1ターミナルバスターミナル —— B1バス乗り場。
    第2ターミナル乗場 —— 1階到着ホール北東側の外廊下。

—————————————————————————–

【推薦ホテル】
圓山大飯店(The Grand Hotel )
https://www.grand-hotel.org/JP/official/about-traffic.aspx?gh=TP
住所:10461 台北市中山區中山北路四段1號
(No. 1, Section 4, Zhongshan North Road, Zhongshan District Taipei City, 10461)

(松山空港からのアクセス)
MRT松山空港駅からMRT文湖(Wenhu)線に乗り、大安(Daan)駅まで行き、MRT淡水信義(Tamsui)線に乗り換えて圓山(Yuanshan)駅まで行き、1番出口付近から無料送迎車があります(詳細はHPをご覧ください)概ね1時間。

(桃園空港からのアクセス)
大有空港バス(大有巴士)【1961】に乗車し、圓山大飯店(The Grand Hotel )停留所で下車。概ね90分。チケット(90台湾ドル)はバスカウンターで購入し、正面玄関で発車10分前にお待ちください。
乗車場所:第1ターミナルバスターミナル —— B1バス乗り場。
  第2ターミナル乗場 —— 1階到着ホール北東側の外廊下。
(参照URL:http://www.airbus.com.tw/WebMaster/?section=60

—————————————————————————–

【学会会議場】中国文化大学
https://www.pccu.edu.tw/intro_traffic.html
住所:11114 台北市陽明山華岡路55號
(No.55, Hwa-Kang Rd., Yang-Ming-Shan, Taipei, Taiwan 11114, R. O. C.)

交通アクセス:バス紅5、303、260の「文化大學(Chinese Culture U.)」停留所より徒歩10分。

—————————————————————————–
会期中、上記の指定ホテルと中国文化大学の間には、シャトルバスのサービスがあります。
詳細は学会の前に提供されるインフォパック(Infopack)にてお知らせします。

AFC指定的飯店及學會會場的地址如下。
—————————————————————————–

【指定飯店】
劍潭海外青年活動中心
http://chientan.cyh.org.tw/?page_id=33&lang
地址:台北市中山北路四段16號
交通指南
(由松山機場)
從松山機場捷運站乘坐淡水線捷運,在劍潭站下車。從2號出口步行10分鐘。

(由桃園機場)
搭乘捷運桃園機場捷運,然後在捷運台北車站下車。換乘捷運淡水線,並在捷運劍潭站下車。從2號出口步行10分鐘。

AFC指定的飯店及學會會場的地址如下。

沃田飯店(Mellow Fields Hotel )
http://mellowfields.com.tw/en/traffic.php
地址:11156 臺北市士林區中山北路七段127號

交通指南
(由松山機場)
自捷運松山機場站搭乘捷運文湖線至中山國中站,轉搭公車685至天母新村,即可到達。

(由桃園機場)
搭乘『大有機場巴士』至捷運圓山站 下車後,請搭乘捷運至淡水線石牌站,轉搭公車至天母新村,即可到達。
全票NT$90。

『大有機場巴士』
時間:自6:00am至 01:00am。
搭乘處 :○第一航廈搭車處 —– 入境B1層巴士乘車區。
 ○第二航廈搭車處 —– 一樓入境大廳東北側外廊搭乘。

—————————————————————————–

【指定飯店】
圓山大飯店(The Grand Hotel )
https://www.grand-hotel.org/JP/official/about-traffic.aspx?gh=TP
地址:10461 臺北市中山區中山北路四段1號

交通指南
(由松山機場)
自捷運松山機場站搭乘文湖線至捷運大安站,轉搭淡水信義線至捷運圓山站,至1號出口前,沿帶狀公園右側向前步行至圓山接駁車站牌搭乘飯店免費接駁車(請參考網頁免費接駁車時刻表)。

(由桃園機場)
搭乘大有巴士(【1961】)至圓山飯店站。
全票NT$90,請至客運巴士櫃檯購買。
車程約90分鐘,請提前10分鐘至正門口候車,巴士逾時不候。
第一航廈搭車處:入境B1層巴士乘車區。
第二航廈搭車處:一樓入境大廳東北側外廊搭乘。
(参考用URL:http://www.airbus.com.tw/WebMaster/?section=60)

—————————————————————————–

【學會會議場】中國文化大學
https://www.pccu.edu.tw/intro_traffic.html
地址:11114 臺北市陽明山華岡路55號

交通指南:搭乘巴士紅5、303、260至「文化大學(Chinese Culture U.)」站後,步行10分鐘。

—————————————————————————–
於會期中,上述指定飯店與中國文化大學之間會有接駁車服務。
詳細內容,請參考將於會前提供的訊息資料(Infopack)。

4-02.
How can I register for the excursion?
スタディツアー・遠足の申し込みをしたいが、どうすればいいのか?
要如何申請加入參訪.知性之旅

You can register for excursions when you register for the conference. You may also register for excursions at the conference itself, and all payment for excursions will be made in cash at the conference venue.
参加登録をする際に、スタディツアー・遠足の申し込みができますが、会議場で申し込むこともできます。参加費の支払いは会議場でお願いします。スタディツアー・遠足の各コースや支払いの詳細は、2021年2月の早期参加登録受付時までにAFCウェブサイトでお知らせします。
除了在登記參加時,可申請加入參訪.知性之旅外,亦可於會場直接報名加入。參加費用請於會場直接繳交 。參訪.知性之旅的各個行程及付費的詳細內容,在2021年2月開始接受早鳥優惠登記參加之前,會於AFC的網頁上告知。